Hoe je je spieren beter kunt ontwikkelen

Als je een lichaam wilt hebben met beter ontwikkelde spierstelsel dan is het goed om te gaan trainen. Je kunt je spieren trainen in een sportschool of bij een fitnessstudio. Door meerdere keren per week naar de sportschool te gaan en volgens een strak schema te trainen zullen je spieren zich gaan ontwikkelen. Van dag tot dag zal je niet zoveel resultaat zien. Echter van week tot week en zeker van maand tot maand is het goed mogelijk om de ontwikkelingen te zien.

Het is natuurlijk belangrijk om de juiste spieren te gaan trainen. Je wilt er goed uitzien! Door een complete workout te doen en door te kiezen voor een goed trainingsschema is het mogelijk om een mooi lichaam te krijgen. Vaak kan de instructeur samen met jou een goed trainingsschema samenstellen. Hierdoor is het mogelijk om en je spieren te laten groeien en je vetpercentage in toom te houden. Een combinatie van cardio oefeningen en krachttraining zorgt voor een optimaal resultaat. Je spieren trainen was nog nooit zo leuk.

Natuurlijk ga je jouw spierstelsel trainen om een mooi lichaam te krijgen. Een gezond lijf waar je lang van kunt genieten. Het is echter goed om je spieren te trainen door de weerstand steeds hoger te laten worden. Je spieren iedere keer uitputten door ze te trainen zorgt ervoor dat de spieren gaan groeien. Door meer spiermassa te krijgen verbrand je meer vet en dat zorgt weer voor een mooier en gezonder lichaam. Het hangt allemaal samen!

Naast je spierstelsel trainen ook goed eten en leven

Het is ook belangrijk om de juiste voeding tot je te nemen. Bezuinig je maaltijden niet door minder eiwitten te gaan eten. Eiwitten helpen je spieren te groeien na het spieren trainen. Ook is het belangrijk om niet te vet en te ongezond te gaan eten. Een vette vis mag trouwens wel. Hier zitten volop omega vetten in welke zeer gezond zijn. Daarnaast is het ook belangrijk om na het spieren trainen je lichaam rust te geven. Het lichaam moet zichzelf weer gaan herstellen. Door acht uur te gaan slapen ontstaat er een optimale balans tussen rust en inspanning.

Meer mogelijkheden om je spierstelsel te laten groeien

Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden om gespierd te worden. Denk hierbij aan de mogelijkheden om supplementen te nemen. Je kunt kiezen voor eiwitshakes, maar bijvoorbeeld ook voor anabolen en testosteron gel. Misschien klinkt het laatste wat drastisch. Wij adviseren het gebruik van anabolen ook pas wanneer je op een niveau bent aangekomen waarbij je natuurlijk niet meer spiermassa krijgt.
Goed eten, volop sporten en trainen op de juiste manier zorgen vaak al voor het gewenste resultaat. Soms kan een klein extraatje je echter naar een iets hoger plan tillen.

 

 

Fitness is belangrijk om spieren te kweken

Fitness is een term die de laatste tientallen jaren steeds populairder is geworden. Men hecht steeds meer waarde aan de gezondheid van het lichaam en fitness is een manier om dit te verwezenlijken. Het doel van fitness is vaak om gezonder en fitter te worden. Ook wil men graag vet gaan verbranden of meer spier gaat kweken. Door het grote aantal sportscholen kan je wel nagaan hoe belangrijk men dit tegenwoordig vindt.

Als je naar een moderne sportschool gaat dan zal je tal van fitness apparaten zien. Het zijn apparaten welke je helpen om op de juiste manier je lichaam te trainen. Ook zijn er vele cardio machines waarvan je kunt genieten. Ontdek welke mogelijkheden er allemaal zijn om een nog mooier en strakker lichaam te krijgen.

Vrouwen en mannen!

Je treft zowel vrouwen en mannen aan in een fitness centrum. De vrouwen gaan er vaak naartoe om hun lichaam nog strakker te krijgen. Ze willen graag ieder grammetje vet van hun lichaam aftrainen. Bij mannen is het vaak het tegenovergestelde. Ze willen graag meer kilo’s aan spieren kweken. Je ziet de mannen daarom ook vaker bij het bankdrukken en de grote zware gewichten dan de vrouwen. Ook omdat bodybuilding onder mannen een populaire sport is.

 

Wat kost een bezoek aan de sportschool?

Als je ook fitness wilt gaan doen dan is het natuurlijk goed om te weten wat de kosten zijn. Een tiental jaren terug waren de sportscholen vaak nog erg kostbaar. Tegenwoordig zijn ze echter een stuk goedkoper. Er zijn volop ketens welke zich richten op de budget fitness bezoeker. Er zijn tegenwoordig zelfs sportscholen zonder personeel. Of dit de toekomst is, moeten we natuurlijk nog maar afwachten. Het bespaart wel volop op de kosten en maakt het sporten financieel aantrekkelijker.

 

Beginnen met krachttraining! en testosteron?

Krachttraining is een geweldige manier om fitter en sterker te worden, of zelfs om af te vallen. We raden je dus van harte aan om het ook eens te proberen! Wel is het belangrijk dat je een goed programma uitkiest – anders kun je jezelf overbelasten of duurt het juist belachelijk lang voor je resultaten te zien krijgt. Maar hoe herken je als beginner nu een goed programma? Dat is natuurlijk lastig. Om je een handje te helpen, staan hieronder een aantal zaken waar je op kunt letten wanneer je een schema kiest.

Ook kun je er voor kiezen om bijvoorbeeld testosteron of andere anabolen te gebruiken om sneller resultaat te krijgen. Dit wordt niet aangeraden voor beginners en er dient goed over nagedacht te worden voordat jij aan steroïden begint.

Programma gebaseerd op samengestelde bewegingen

Samengestelde bewegingen zijn bewegingen waarbij meer dan één spier tegelijk getraind wordt, zoals squats, deadlifts en bent-over rows. Ze zijn om allerlei redenen een stuk nuttiger dan hun tegenhangers, geïsoleerde bewegingen. Natuurlijk maken ze het sporten efficiënter: je hoeft immers minder oefeningen te doen om je hele lichaam te trainen. Daarnaast helpen ze je echter ook om meer praktische kracht te kweken: samengestelde bewegingen lijken immers veel meer op de bewegingen die je in het dagelijks leven maakt. Een programma met geïsoleerde bewegingen is niet per se slecht, maar het heeft absoluut niet de voorkeur.

Serieus gewicht

Om effect te kunnen hebben, moet je je spieren ook werkelijk flink aan het werk zetten. Er zijn programma’s die werken met een ander systeem: een licht gewicht en een groot aantal herhalingen. Dat blijkt echter een stuk minder effectief te zijn. Om echt sterker te worden, moeten je spieren nu eenmaal aan het werk worden gezet. Ga dus voor een gewicht dat zo zwaar is dat je een beweging maar een keer of tien achter elkaar uit kunt voeren. Je gaat je er tijdens het trainen misschien zwak van voelen als je zo vaak uit moet rusten – maar uiteindelijk werkt het echt beter.

Geen apparaten

Zoek een programma dat met halters werkt, of daar in ieder geval naar opbouwt. Machines zijn namelijk in allerlei opzichten ondergeschikt aan vrije gewichten. Misschien zien ze er eenvoudiger en minder gevaarlijk uit, maar de kans dat je blessures oploopt is even groot of soms zelfs groter. Machines zorgen vaak voor geïsoleerde bewegingen, waarvan eerder is uitgelegd dat ze minder nuttig zijn. Als gevolg van deze en andere factoren is trainen met vrije gewichten veel, veel effectiever, ook voor beginners. Dit is dus absoluut iets om op te letten wanneer je een spier trainingsprogramma uitkiest.

Kunstmatige hormonen

Kunstmatige hormonen worden gebruikt om snel spiermassa op te bouwen. Jij kunt bijvoorbeeld testosteron kopen of anabolen kopen. Dit zijn kunstmatige groei hormonen. In combinatie met een veel trainen en deze steroïden zul je snel spieren opbouwen. Voordat jij anablolen gaat nemen is het verstandig je in te lezen over de voor en nadelen. Overleg bijvoorkeur met je huisarts. Op www.dokteronline.com zijn vele testosteron gels te koop met veel informatie. Hier zou jij een kunnen beginnen met jouw onderzoek.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Typ de letters van de captcha over in het invoerveld